Monday, January 9, 2012

A happy new year.

this is a story about,a love that will remain forever,
no matter what happen.

i bet i can say this is the best 2 weeks vacation so far in my life,
but i might say the same to my next 2 weeks holiday.
instead of 1month sem break,i only have 2 weeks.
sad isn't it?

so,lets just enjoy the picture.

DSC_1149

DSC_1151

DSC_1169

A mc donald's night with the family :)

DSC_1189

DSC_1192

lovey-dovey ;))

DSC_1205

an ikea's dinner with the beloved friends....

DSC_1213

sister-in-law?:)

DSC_1214

DSC_1217

DSC_1216

DSC_1215

DSC_1223

DSC_1224

Melaka with dearie kak eika and kak ema..

taman seribu bunga1

DSC_1251

DSC_1252

DSC_1258

DSC_1261

kak eika,i cant see any baby bump pun~

DSC_1262

DSC_1266

dont we look thinner in this pic kak eika?
i guess the tips is menyorok belakang tiang sikit,
and then lia menyorok blkg kak eika haha :D

DSC_1271

DSC_1279

DSC_1274

this is my first ever tutti-fruity(did i even spell it right??)
i never really want to try them sbb nama pun dah ada fruity.*ehem,i dont like fruits
and veges ehem*but then kak ema said'ala lia pilihla topping yg bukan buah'
then i was like,really??ade je yg bukan buah?*sakai i now.but hey dont blame me,i cant live in malaysia longer then 1month and a half since 2009 ye*

so,the left one was kak eika n kak ema's,the right one,no fruit at all,was mine.
but freaking mahal,for an ice cream(okay someone corrected me on this.its not ice cream,its yogurt..but,but..it taste nothing like yogurt~its ice cream~)
lets see if im gonna buy it next time.
this one is kak ema's treat.
thank you kak ema!nanti lia dah kerja lia belanja balik kay~heee

DSC_1282

DSC_1283

now i notice,muka kak eika bukan menembam.
tapi mcm sembab skit,thats why you look quite different.
its okay,anything for that little iman kan?tak sabar nak tgk dia nanti~:)

DSC_1284

DSC_1285

the the next day,karaoke trip with dear uppa and his love.

and guess what.tak sengaja terjumpa daia!OMG!!!
i think the last time i saw her maybelah masa reunion batch kat kelab shah alam dulu,takpun hari anugerah kecemerlangan KUSESS.
lama sgt tak jumpa smpi dah lupa bila last time jumpa.
OMG,miss her sooo much!
antara besties yg susah nak jumpa,sebab dia sbnrnya tinggal n study kat brunei,
in fact,she's bruneian pun.
daia kata dia cuti n ada kat malaysia smpi bulan 1 ni.

me,psenk and ain tgh makan kat kfc then suddenly ada org lalu kat tepi ckp 'AMAL!'
then i was like 'DAIA!'
mcm jejak kasih,tgh2 org ramai kat kfc bukit tinggi tu kan?
mencapap jugaklah tgh org ramai,drama.haha.
daia,if you read this,tunggulah nanti satu hari aku nak gak p brunei p rumah kau :)

DSC_1293

with the love of uppa's life,ain ;))

DSC_1295

yeah,im fat i know.
no need to tell me.its okay,im enjoying my food-therapy while im in malaysia.
dont you ever dare to take the happiness from me LOL

DSC_1298

but,even fahrin is sooooo happy to take picture with me.
gemuk?tak kisaaaahhhh*dlm hati uhuk2 kisaaahhh*

DSC_1342

fahrin pun takde lah kurus sgt kekeke

you know whats brother-sister favorite activity?camwhore~
try brg2 kat kedai,pastu amik gbr kekeke

DSC_1344

DSC_1346

we're fat,but we're still awesome!

DSC_1347

weird face though haha

menumpang kasih...

DSC_1350

KLCC is soooo pretty..
i dont even remember,when is the last time i went to KLCC,before this time.

DSC_1358

posing konon2 duta LV?

DSC_1388

then pergi sunway piramid ngan uppa,n ikea's dinner again with uppa n ain.:)

by now you'll notice that i loveeeee ikea's meatballs and karipap.
nowadays,siapa je pegi ikea beli perabot?
tak cool la,pergi ikea semata2 beli karipap baru cool!haha

meet amalia hilton LOL

DSC_1413

DSC_1423

oh we also went to wondermilk to try their cupcakes.
hmm okayla not so bad,tp biasa2 je.takdelah omg sgt3 sedapppp,but not bad...
but seriously,can i have a house just like wondermilk restaurant???
sgt2 cozy!!im in love with the interior design~

DSC_1434

DSC_1436

the price,again,for me,its pricey.bukan utk makan hari2.
mungkin bila dah kempunan sgt2 baru pergi.
but for now,i dont think im gonna kempunan for their cupcakes.
rm17 for 4 cupcakes,its still pricey.baik guna rm17,beli bahan,buat kak rumah cupcake,
hah makanlah sepuas2 hati kau heh

DSC_1446

DSC_1457

before naik flight,i even met jasmine,classmate masa kat KUSESS dr form1 smpi form5
rasanya kan meen?
yg lawaknya,dr jauh dah nampak'eh tu mcm meen'
tp bila pandang dia,dia mcm buat tak kenal,but then bila kena mencelah depan dia
nak lalu baru dia prasan'eh amal!'
then i was like'hah meen.itulah~'
lpstu dia gelak'itulah?'haha
'itulah...dr jauh mcm kau,tapi aku pandang kau mcm tak kenal plak aku.aku takut slh org je'
because i once ask her bila dia nak hbs blajar kat medan,
suppose dia da hbs blaja skrg n sambung another 2 year kat penang skrg.
so manalah tau kot2 salah org ke kan.
'tak mgknla meen,bukan ke dia da hbs blaja'
but the she said dia kena balik medan kejap exam.
so sad,flight dia pun dah nak departure.
so takley ckp lama2.
meen,nanti ada masa aku g penang jalan kay.

DSC_1466

the last night at home,my family n i went to buy my things,

then we went to banting uptown kejap,tak sangka terjumpa guru besar sekolah rendah dulu.

i bet he didnt even remember me.

bayangkanlah,darjah 6,im 11years old.sekarang dah 22thn*oh sooo old*

and dalam 11 thn tu how many students he need to remember kan.

n im also not a 11years old kid anymore yg hingusan,tudung senget2,baju sekolah

kedut2 main sep2 tiang or batu seremban lagi kan haha.

those were the good old days.:)

and at the uptown,there was a karaoke-on-stage session.

3lagu,rm5.so apa lagi,my abah and ibu ask me to sing.

and adik2 pun were like'kak mai,g lah tolong ganti org yg nyanyi kat atas stage skrg tu.

dia nyanyi tak sedap.bingitlah'haha

so,3 songs.semuanya siti.kesilapanku keegoaanmu,ya maulai,nirmala.

kalau suruh nyanyi tiba2 mmg takde idea.lagu siti je la yg kluar dlm otak.

tulah,sapa suruh tak dgr lagu melayu kan.dgr lagu korea je keje.

adik last ckp'kakmai,nyanyilah sampai di sini saja'

then i was like'mana pulak nak nyanyi lagu tu.lagu tu aku yg buat saje2 lah!'

yg lain2 gelak je hahaha mcm2 budak2 ni.

too bad i didnt bring my camera that night


so.....thats all about the holiday.

now im all alone,in this house.back to japan.

for new year resolution,i have a simple one.

to be stronger,braver,and healthier,inside and out.

Allah..please guide me to the right path.insyaAllah...

another 3 and a quarter year.i hope im strong enough to face it.

if my abah can do his master while working,and jaga lagi adik2 kat rumah,

urus hal rumah mcm2 lagi kerenah kitorg,

why cant i kan?i only need to take care my own self,

not like abah.if abah can do that,why cant i right?

No comments: